Autodrom Jastrząb to jeden z najnowszych i najnowocześniejszych torów wyścigowych w Polsce, zbudowany od podstaw według najściślejszych standardów. Ale nie trzeba brać nas na słowo – wystarczy spojrzeć na liczby i dane!

 

  • Tor szkoleniowy to 3500 metrów asfaltowo-szutrowej nawierzchni, o łącznej powierzchni 21 hektarów. W najwęższym miejscu nitka trasy ma zaledwie 10 metrów.

 

  • Płyta poślizgowa najazdowa ma wymiary 100 x 20 metrów, i jako jedyna w Polsce jest wyposażona w szarpak umożliwiający wprowadzanie w poślizg autobusów oraz ciężarówek z pełnym obciążeniem.

 

  • Płyta poślizgowa na wzniesieniu wykorzystuje wzniesienie o 10% stopniu nachylenia i jest wyposażona w aktywne kurtyny wodne. Umożliwia to symulację omijania przeszkody za wzniesieniem i hamowania w warunkach specjalnych podczas zjazdu.

 

  • Okrąg poślizgowy ma 60 metrów średnicy, zaś szerokość nitki wynosi 20 metrów. Pozwala on na symulację jazdy w warunkach podsterowności i nadsterowności podczas pokonywania zakrętów.

 

  • Płyta poślizgowa prostokątna posiada wymiary 70 x 15 metrów, i jest dedykowana głównie samochodom osobowym do ćwiczeń przy większych prędkościach.

 

Autodrom Jastrząb to jednak nie tylko sam tor. Posiada on również nowoczesny budynek administracyjno-szkoleniowy, jak również centrum badawczo-rozwojowe, a także:

  • 5 boksów serwisowych, mogących pomieścić łącznie 10 aut
  • Salę restauracyjną z tarasem widokowym dla 400 gości
  • 6 sal wykładowo-szkoleniowych dla 360 słuchaczy
  • Salę konferencyjną dla 120 gości
  • 60 pokoi hotelowych dla gości